Geluksmomentjes - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Biesheuvel - WaarBenJij.nu Geluksmomentjes - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Biesheuvel - WaarBenJij.nu

Geluksmomentjes

Door: Megan Biesheuvel

Blijf op de hoogte en volg Megan

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hello everybody,

Vandaag zit ik alweer 10 dagen in Zuid-Afrika! Ik had afgelopen dinsdag mijn eerste stagedag bij MTR Smit Children’s Haven. Deze dag begon ik met een gesprek met mijn begeleider en daarna heb ik kennisgemaakt met mijn collega’s voor de komende 5 maanden. Hierna werd ik naar mijn groep gebracht, huis 5. Hier wonen meiden vanaf een jaar of 5 tot ongeveer 12 jaar. Mijn begeleider was nog niet weg of ik had al 2 kleine meisjes aan mijn benen hangen en 1 om mijn middel. De eerste dag heb ik vooral met hen gespeeld en kennisgemaakt. Het was wel erg vermoeiend vanwege alle indrukken en de kinderen die aan je hangen. Maar het was zeker leuk!

Woensdag kreeg ik van een van mijn collega’s een fiets. Ik heb de verantwoordelijkheid over deze fiets en hij is alleen voor mijn huis. De kinderen mogen alleen fietsen als ik er ben, wat betekent dat ik hen moet leren fietsen. En dat is nog een hele klus. Ik was helemaal op aan het einde van de dag. Ik heb de hele tijd achter die fiets aangerend en kinderen vastgehouden, maar wat vonden ze het geweldig! En daar doe ik het voor!

Donderdag zijn wij, Angela en ik, begonnen met de voorbereidingen voor een valentijnsfeestje. Wij zijn bezig geweest met versieringen maken, muziek uitkiezen en boodschappen doen. Erna hebben we de kinderen ook nog tekeningen laten inkleuren voor extra versiering. Helaas ging het feestje vrijdag niet door, dus dat gaan wij deze week doen. ’s Avonds heb ik voor het eerst gekookt hier in huis. Ik had overheerlijke Turkse Pizza gemaakt al zeg ik het zelf! Na het eten zijn wij wederom naar de beerpong in het casino gegaan. Dit begon al erg gezellig en we besloten om deze avond af te sluiten in Balizza, een club bij ons in de buurt. Ook hier hebben wij ons uitermate goed vermaakt!

Op vrijdag was ik vrij. Dit was wel even lekker na alle indrukken die ik had gekregen de afgelopen dagen. Het was alleen een beetje jammer dat het zowat de hele dag regende. Maar ach, het was alsnog warm en dat kan ik van Nederland normaal niet zeggen. Op de planning voor de avond stond een braai bij ons thuis. Wij zouden boodschappen doen voor de ‘Dutchies’ en hadden daar mooi de tijd voor omdat we vrij waren. Waar wij normaal heel veel voor betalen in Nederland, was ik nu echt heel weinig kwijt. En dat terwijl ik eten had gehaald voor 7 personen. De braai ’s avonds was erg gezellig. Onze oude roomie Ricardo kwam ook gezellig langs, net als 2 Duitse vrienden van onze Duitse huisgenootjes. We hebben echt heerlijk gegeten en ’s avonds nog heerlijk gechillt met zijn allen in de woonkamer.

Op zaterdag zijn we met de 6 meiden gaan shoppen in Walmer Park. Aangezien alles heel goedkoop is, is dit voor mij eigenlijk niet heel goed. Qua prijzen zijn veel winkels te vergelijken met de Primark en ja, dat is natuurlijk altijd leuk. Na het shoppen was het toch wel ineens heel erg warm geworden en besloten we om te gaan zonnen in onze tuin. Zoals jullie weten kan ik niet heel lang stil zitten, dus ik heb bijna de hele middag gevolleybald in het zwembad met Nemo, Marius en Lotte. ’s Avonds zijn wij nog gaan stappen in Gondwana. Zoals gewoonlijk was dit weer een heerlijke avond, veel gelachen, veel gedanst. Precies zoals jullie me kennen!

En dan krijgen we zondag, vandaag dus. Vandaag ben ik de gehele dag echt intens gelukkig geweest. Om half 9 vertrokken wij vanochtend richting Addo. In Addo aangekomen gingen wij met een klein vliegtuig (voor 8 personen) een korte vlucht maken. Ik mocht voorin naast de piloot, alleen dat was al geweldig. 10 minuten later kwamen we aan in the middle of nowhere. Na een bumpy ride in het busje kwamen wij aan op een erg mooie locatie. En op deze mooie locatie zouden wij iets heel gaafs gaan doen. Namelijk: op een olifant rijden! Ja, jullie lezen het goed :)
DIT WAS ZO GAAF! Ik zat samen met een man van de organisatie op de grootste en oudste olifant. Het voelt echt heel raar om op zo’n groot beest te zitten. Ik had altijd gedacht dat dat best wel lekker zou zitten, nou niet dus. Het enige wat je voelt zijn botten en prikkelende haren. Alsof je al maanden je benen niet geschoren hebt (oké, bij de olifant was het wel iets erger). Maar ik vond het echt geweldig. Mijn begeleider was ook echt top, in plaats van dat hij mij veilig liet voelen zei hij elke keer dat hij eraf zou springen en dat hij dan zou zeggen dat mijn olifant moest rennen en dat ik het dan wel alleen zou redden. Gelukkig was dit alleen een grapje, want toen werd ik toch echt wel een beetje nerveus. Na het ritje konden we op de foto met de olifanten. Dit was nog heel wat aangezien mijn olifant in ene zijn poot optilde. Er is ook een filmpje gemaakt, maar die laat ik pas zien als ik weer thuis ben :) Na de foto’s gingen we met de olifanten een stuk lopen de bush bush in. Zij gingen zichzelf wassen in een modderpoel waarna ze op zoek gingen naar hun eetplek. Hier mochten wij de olifanten voeren, wat ik ook al tijdens de rit mocht doen. Ik werd als eerste uitgekozen en moest hem toen maar nadoen. Zo stoer als dat ik ben, vond ik dat natuurlijk helemaal niet eng! Na het voeren kregen wij een lunch aangeboden waarna we weer terug vlogen naar onze auto om weer naar PE te gaan. Op dit moment zitten we allemaal onderuitgezakt met onze laptop op de bank omdat we helemaal op zijn. Maar we gaan natuurlijk vanavond wel weer uiteten!

See you later, alligator!

• 16 Februari 2014 - 17:14

Marjanne:

Wha...Megan, geweldig. Mooi verhaal, jij gaat een toptijd tegemoet!!!!
    Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar die foto op de olifant!!
    Maak mooie foto's, dan gaan we daar bij thuiskomst eens een avondje voor zitten.
    Maar voor nu.....lekker genieten en vermaak bij de kindertjes....sluit ze lekker in je armen, kunnen ze wel gebruiken...
    Toppertje..
    Liefs,
    Marjanne
    Peter en Nikita

• 16 Februari 2014 - 18:43

Moessie:

WAUW. Helemaal te gek. En die foto's ook echt stoer hoor.
    Super gaaf om te zien en vooral om mee te maken denk ik.
    Geniet ervan maak er een super tijd van.
    XXX

• 19 Februari 2014 - 08:48

Maarten (stage):

Hoi Megan,

Ziet er echt fantastisch uit! Leuke foto's!
    Je lacht wel iets te veel op de olifant? Was dat door de olifant of de berijder ;-)
    Heel veel plezier daar.

groetjes,

Maarten

• 26 Februari 2014 - 16:31

Jessie :

Hi Megan,

Wat goed dat je het daar zo naar je zin hebt!!! Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    We missen hier hierzo wel hoor.

Groetjes Jessie