Alweer meer dan een maand in PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Biesheuvel - WaarBenJij.nu Alweer meer dan een maand in PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Biesheuvel - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan een maand in PE

Door: Megan Biesheuvel

Blijf op de hoogte en volg Megan

15 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Goedemorgen!

Ik zit alweer meer dan een maand in PE nu, wat gaat de tijd toch snel. Ik heb mijn plek helemaal gevonden hier, dit is mijn bestemming. Ik geniet van het heerlijke weer, de mensen om mij heen en alle nieuwe mensen die ik ontmoet. Ook heb ik het naar mijn zin op mijn stage.

In het begin was het wel wennen op stage. Ik kende de kinderen nog niet zo goed en wist ook niet precies hoe het allemaal werkte in SA. Ik begin nu steeds meer mijn plek te vinden en kan dus ook steeds meer gaan doen. Ik heb nu 3 kinderen toegewezen gekregen waarmee ik aan de slag kan gaan, eigenlijk als een soort persoonlijk begeleider. Dit past perfect bij mijn opleiding, dus ik kan niet wachten totdat ik echt met ze aan de slag kan. Verder ben ik al een aantal keer naar verschillende ziekenhuizen hier geweest en dat is echt heel wat om mee te maken. Afgelopen donderdag ben ik zelfs uit de wachtkamer gezet en dat was waarschijnlijk omdat ik blank was en ze het niet vertrouwden.

Verder doe ik hier nog steeds erg veel. Ik ben in de weekenden vrij dus kan veel dingen doen. Niet alleen stappen zoals iedereen altijd denkt, maar dat is wel een leuke bijkomstigheid. Vorig weekend had ik weer een geluksmomentje.. Ik ben toen namelijk een weekend weggeweest naar een cheeta reservaat. De eerste dag gingen we kennismaken met de dieren en werd ons een deel van het terrein geshowd. Omdat het erg warm was wilden we graag zwemmen, maar het zwembad bleek leeg te staan. Bummerrrrr! Gelukkig was er een riviertje in de buurt waar we konden zwemmen. In het begin waren we nog een beetje bangig omdat de bodem echt heel vies aanvoelde. Ook onze begeleiders bleven echt op de uitkijk staan of er geen gekke dieren in het water waren. Ik hoorde gelukkig pas achteraf dat ze daarom zo bleven kijken want anders had ik nooit dat water in gedurfd. Na het zwemmen gingen we met de bakkies rondrijden (pick-ups en wij zaten dan achterin). Dit was echt super vet! Niet alleen de bumpy ride waar we al zo hard moesten lachen, maar vooral ook alle dieren die we zagen. We konden zelfs heel dicht naar de giraffen toe lopen. Het werd al snel donker, dus werd het tijd om te eten. We hadden een heerlijke braai bij ons kampvuur en daarna hebben we nog lang na zitten praten bij het kampvuur. We gingen wel redelijk vroeg naar bed, want de volgende ochtend zouden we al om 6 uur weggaan.

Zondagochtend ging om half 6 de wekker om snel even wat te eten en om 6 uur gingen we op pad. We gingen jagen met 2 cheeta’s. Normaal jagen cheeta’s alleen, maar deze broertjes deden het samen. Het was heel vet om te zien hoe ze achter de beesten aan renden en wij daar dan ook zacht achter aan moesten rennen. We hebben wel 5 uur met de cheeta’s rondgelopen en ze hebben welgeteld 1 konijn gevangen. Dit was wel een beetje jammer, maar de ervaring was toch wel erg leuk! Onze benen zaten helemaal onder de krassen van het wandelen door prikkelbosjes e.d. Maar dat hadden we er allemaal voor over. Wat een heerlijk weekend was dat!

Gisteravond heb ik ook echt iets geweldigs gedaan. Ik heb een township tour gedaan. Eerst kregen we door Prof een rondleiding door Walmer Township en vertelde hij ons verschillende verhalen over de townships. Iedereen was erg enthousiast en veel mensen wilden met ons op de foto. Na de tour gingen we naar een jazzbar in WT. Hier waren we gezellig wat aan het drinken, toen er steeds meer mensen van het township binnen kwamen. We hebben met ze gedanst en gepraat en ik heb er echt van genoten! De mayor bleef maar schreeuwen: THIS IS AFRICAAAAA! En zo voelde het ook. Heerlijk!! Na het dansen gingen we op weg naar Prof’s huis om daar te gaan eten (het was ondertussen al 10 uur…) Voordat we gingen eten kregen we nog een optreden van een lokale dansgroep, heel gaaf om te zien! Wat een plezier heb ik gehad! En het eten smaakte ook echt heerlijk. Ik ben heel blij dat ik dit soort dingen allemaal mag meemaken en ik ben echt gelukkig hier. Ik weet niet of ik nog wel terug kom hoor ;)

Dikke kus,
Megan

  • 15 Maart 2014 - 11:23

    Kirsten:

    Super megan om jouw avonturen zo een beetje mee te beleven. Heerlijk dat je zo geniet en echt tussen de lokale mensen gaat ook.
    Denk dat je er zo alles uithaalt wat erin zit. Veel plezier nog. En succes met je verdere ontwikkelingen bij je stage. Xx

  • 15 Maart 2014 - 17:54

    Thea:

    Hoi Megan,

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Je maakt echt geweldige dingen mee.
    Dat je aan je stage moet wennen is niet zo gek hoor. Zo te lezen gaat het nu de goede kant op. Maak er een onvergetelijke tijd van.

    Liefs en groetjes Lex en Thea

  • 15 Maart 2014 - 22:37

    TANTE MARIA:

    Kind,wat beleef je allemaal?te mooi om waar te zijn tussen al die beesten.Geniet ervan en sterkte met je stage .want dat is het belangrijkste.Maar denk erom dat je terug komt.Heel Veel Liefs Ome Dieter en Tante Maria.Dikke kus.

  • 15 Maart 2014 - 23:15

    Claudia Van Dijk:

    Ooooh, wat is dat genieten, ik voel helemaal met je mee

  • 16 Maart 2014 - 13:44

    Jan 't Hart:

    ik vind het geweldig om je verhaal e lezen,wat super om dit allemaal mee te maken,ik word bijna jaloers,,maar nietb echt.geniet van alles wat je wordt aangeboden een mooie levenservaring,als je terug
    komt heb je heel wat te vertellen en je komt natuurlijk terug.alschreijf je of je misschien weldaar wilt blijven,maar dan zul je opa niet vaak meer zien.het skypen is niet gelukt,maar dat komt wel weer en andere keer.de hartelijke groeten van oma en opa.tor je vogende bericht of Skype.

    daaag lieverd wees voorzichtig.geen gekke dingen doen

  • 22 Maart 2014 - 00:03

    Paul:

    Have fun. yolo ;-)

  • 13 April 2014 - 19:58

    Bram, Paul, Brenda En Jill:

    Stoer hoor Megan, jij in Zuid Afrika. Vanaf nu gaan we je volgen!

    Groetjes van de fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Megan

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 8137

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: